Západomoravský barokní malíř - K. F. Tepper
Kategorie:
Hobby, odborné knihy
CENA PŘI RYCHLÉM JEDNÁNÍ 300 KČ.
Autor: Jirka Uhlíř
Název: Karel František Tepper
Podnadpis: Západomoravský barokní malíř: 1682 - 1738
Vydavatel: Josef Prodělal
Vazba: brožovaná
Stran: 83
Kategorie: Malířství, Sběratelství, Umění
Rok: 2002
Stav: Nová - možnost se přijít podívat osobně nebo ukázat přes skype.
Karel František Tepper - západomoravský barokní malíř 1682-1738.
Vydáno u příležitosti 320. výročí narození Teppera a 750. výročí založení cisterciáckého kláštera ve Žďáru nad Sázavou.
Tepper ( 1682, Chrudim - 1738, Velké Meziříčí ) patřil k zakladatelům barokní fresky na Moravě.
Tvořil ve Velkém Meziříčí, Jihlavě, Brtnici, Polné, Olomouci, Velehradě, Žďáru nad Sázavou + Jaroměřicích nad Rokytnou.
Pokud bude zájem, podívejte se do mé další nabídky, nabízím více knih, děkuji.
Autor: Jirka Uhlíř
Název: Karel František Tepper
Podnadpis: Západomoravský barokní malíř: 1682 - 1738
Vydavatel: Josef Prodělal
Vazba: brožovaná
Stran: 83
Kategorie: Malířství, Sběratelství, Umění
Rok: 2002
Stav: Nová - možnost se přijít podívat osobně nebo ukázat přes skype.
Karel František Tepper - západomoravský barokní malíř 1682-1738.
Vydáno u příležitosti 320. výročí narození Teppera a 750. výročí založení cisterciáckého kláštera ve Žďáru nad Sázavou.
Tepper ( 1682, Chrudim - 1738, Velké Meziříčí ) patřil k zakladatelům barokní fresky na Moravě.
Tvořil ve Velkém Meziříčí, Jihlavě, Brtnici, Polné, Olomouci, Velehradě, Žďáru nad Sázavou + Jaroměřicích nad Rokytnou.
Pokud bude zájem, podívejte se do mé další nabídky, nabízím více knih, děkuji.
Podobné inzeráty
Veľmi dobrý stav. Počet strán: 194; Rozmer: 240 × 320 mm.
Popis: Monografie, doprovázející stejnojmennou výstavu uspořádanou v Císařské konírně Pražského hradu, představuje čtenářům život a dílo málo známého, ale pozoruhodného umělce českého baroka Jana Jiřího Heinsche (1647–l712). Tento malíř působil od roku 1679 v Praze a zabýval se tvorbou oltářních a závěsných obrazů i portrétní malbou. Věnoval se také návrhům univerzitních tezí, knižních ilustrací a podílel se i na přípravě sochařských prací. Vyučil se pravděpodobně v Čechách, snad u Karla Škréty, Itálii na rozdíl od mnoha barokních umělců nenavštívil, ale s díly italských mistrů se seznámil v Obrazárně Pražského hradu. Byl činný zejména pro církevní řády jezuitů, křižovníků s červenou hvězdou a augustiniánů, jejichž představy o didaktické funkci uměleckého díla dokázal věcnou, realistickou malbou a schopností vizuálně zpracovat náboženské příběhy, mimořádně zdařile naplňovat.
Při svých pracích pro církevní řády se často setkával s jejich intelektuální elitou, například s jezuitskými historiky Bohuslavem Balbínem a Matějem Tannerem, s křižovnickým spisovatelem Janem Františkem Beckovským, kteří zásadně ovlivnili často zcela ojedinělou tématiku Heinschových děl.
Osobný odber v Bratislave, prípadne po platbe na účet nie je problém poslať poštou.
Mám na predaj aj iné knižky a aj mnoho iných vecí. Zopár tu na Českom bazoši, avšak viac vecí predávam na Slovenskom bazoši pod rovnakým číslom - 0904605. Ak Vás moja ponuka zaujíma, pozrite si všetky moje inzeráty, možno sa Vám niečo zapáči. Pri odbere viacerých vecí samozrejme možná dohoda.
Prodám knihu
Zdeněk Rotrekl Barokní fenomén v současnosti
1995, Torst,232 str ,
Počátky české literární rezistence, diskontinuita české kultury, poválečný literární život v Brně, Morava ve střední Evropě, dílo Alexandra Klimenta a Edy Kriseové – to jsou jen některá z témat esejů brněnského básníka. Titulní esej knihy je ojedinělým pokusem o zmapování vlivu baroka na nejnovější českou kulturu, zejména literaturu, ale třeba i folkovou a rockovou hudbu.
Cena 55 czk
Monografie známého rakouského umělce, který se proslavil především svými originálními architektonickými pracemi. Hundertwasser hodně maloval. Na svých cestách, na svých výletech, během svých pobytů, v letadle, ve vlaku i na lodi, u přátel i v nemocnici. Tento malíř zamilovaný do krásna tráví své nejsvětlejší okamžiky jako lékař architektury, hlásající ekologickou zdrženlivost a nenávidící rovné linie stejně jako pověstnou Evropskou unii.
Italské renesanční umění z českých sbírek. Kresby a grafika - M. Zlatohlávek - 90,-
Rudolfínská kresba - Eliška Fučíková - 70,-
Ermitáž Leningrad - kolektiv autorů - 50,-
Rudolfínská Praha - Jaromír Neumann - 50,-
Proměny umění - Gillo Dorfles - 40,-
O umění a umělcích - Antonín Matějček - 40,-
Pod povrchem tvarů - V. V. Štech - 40,-
Skutečnost umění - V. V. Štech - 40,-
Hovory o umění - Miloš V. Kratochvíl - 40,-
Umění nebo život - Miroslav Míčko - 40,-
Člověk v umělci - Miroslav Míčko - 40,-
Umění a skutečnost - Jaromír Neumann - 40,-
Dějiny našeho umění - J. Pavel - 40,-
Česká barokní kresba - J. Loriš - 40,-
Nejskromnější umění - Josef Čapek - 40,-
Tajemství starých obrazů - I.S. Němilovová - 40,-
Leonardo da Vinci - Nápady - 40,-
Člověk a krása (Hovory o umění) - Alois čáp - 30,-
-
Techniky malby - Ludvík Losos - 180,-
Cesty k malířskému umění - F. Engelmüller - 60,-
Technika malířského umění - Miloslav Hégr - 50,-
Vojtěch Hynais - M.Mžyková - 50,-
Bedřich Havránek - N. Blažíčková-Horová - 70,-
Petrus Paulus Rubens - Ivo Krsek - 50,-
Georg Flegel - H. Seifertová - 50,-
Thomas Gainsborough - M. Theinhardtová - 50,-
---
o estetice od autora Dušana Šindeláře
Smysl věcí - 30,-
Estetický zápisník - 30,-
Filosofie užitkové tvorby - 30,-
Tržiště estetiky - 30,-
Dějiny Pardubic I. díl - Šebek, František. Cena 150Kč
Blažíček, Oldřich - Ferdinand Brokoff. Ferdinand Maxmilián Brokoff, nejvýznamnější český barokní sochař. Cena 250Kč
Česká secese - Petr Wittlich. Cena 400Kč
Dějiny českého výtvarného umění II/1, 2. Od počátku renesance do závěru baroka. 2 díly. Výborný stav. Cena 600Kč.
Kámen od horniny k soše. Jiří Slouka. Výborný stav. Cena 250Kč.
Architektura: svědectví dob - Bohuslav Syrový a kol. Cena 150Kč.
Architektura historie umění. Ondřej Ševčík. Výborný stav. Cena 200Kč
Paměť měst - Městské památkové rezervace v českých zemích. Cena 150Kč
Balíkovna při platbě předem 70Kč/ Zásilkovna 85Kč
Nabízím tuto knihu ve velmi hezkém stavu.
Praha ve fotografii Karla Plicky - výbor jeho díla ve Fotoměřickém ústavě v Praze v letech 1939-1940
Klasické, světově proslulé dílo národního umělce přibližuje v neopakovatelných, mistrně volených detailních i panoramatických záběrech krásu pražských stavebních památek. V úvodu podává Z. Wirth stručný nástin architektonického vývoje Prahy.
V letech 1937–1939 působil na filmovém oboru Školy umeleckých remesiel v Bratislavě. Mezi lety 1939–1945 pracoval ve Státním fotoměřickém ústavu s náplní fotografické dokumentace Prahy. V knize Praha ve fotografiích K. P. (1940) nachází v nadčasovém monumentalizujícím pohledu harmonii a krásu v architektonických klenotech minulosti; publikace zároveň výrazně posilovala národní povědomí v době okupace. I dva filmové dokumenty z let války (Věčná píseň a Barokní Praha) poukazují na sílící zájem o architekturu. V květnu 1945 se Plicka vrátil do Bratislavy. Stal se předsedou Slovenskej filmovej spoločnosti a natočil dva publicistické dokumenty. V návaznosti na své předchozí pedagogické a organizátorské zkušenosti se podílel spolu s Antonínem Martinem Brousilem a Jaroslavem Boučkem na založení FAMU – Filmové fakulty AMU v Praze, otevřené v listopadu 1946. Stal se prvním děkanem této školy a mimořádným profesorem pro obor kompozice filmového obrazu. Pro zrakové potíže fakultu opustil ve školním roce 1949–1950 a tím zakončil práci v kinematografii.
Karel Plicka fotografoval obvykle se stativem na formáty 6 × 9 až 10 × 15, bez optických a laboratorních triků. Pro pohybové scény později používal praktisix. Snímky Karla Plicky jsou plně realistické, nestavěné na efektu mimořádnosti, náhodnosti, prchavého dojmu. Jsou zbaveny nepodstatných složek (nap. i projevů současného života), aby tak působily hodnotnějším a trvalejším dojmem, nezávislým na konkrétním čase. Plicka hledal trvalost, dokonalost, harmonii i sounáležitost. Se svými znalostmi, zaujetím i osobitým estetickým cítěním vytvořil nezaměnitelný autorský rukopis. Opíral se o klasická kompoziční pravidla, čekal na ideální světelné podmínky. Ústředním tématem jeho díla by člověk jako nositel lidových tradic. Tuto základní hodnotu obohacovalo téma architektury jako dědictví minulosti a přírody jako životodárné síle, obklopující člověka. Plicka rozvinul osobitým způsobem tradiční téma národních dějin a lidové tradice v nových výrazových prostředcích – fotografii a filmu. Programově heroizoval prostého člověka a lidovou kulturu. Uplatňoval zkušenosti z několika oborů ve vzájemně se obohacujících vztazích. Jeho přínos československé fotografii je zcela mimořádný. Ve slovenské Blatnici bylo roku 1988 otevřeno jeho muzeum.