Velorex a Velorex pouze 200 ks
Kategorie:
Mince, bankovky
Bankovka Gábrišovka 60 korún Československých emise 200 ks
Velorex a vřídlo Karlovy Vary odkazující na známý film "Vrchní prchni"
Bankovka v kvalitě N (UNC) série MG "anulát" (MG 00000)
mince v kvalitě proof ze série Na Kolech 2023 emise 1500 ks
Tříkolka Velorex 16/350, která vznikla jako jednoduchý a dostupný dopravní prostředek kombinující výhody motocyklu a automobilu, se stala doslova kultem. Hold jí vzdává sedmnáctá stříbrná mince České mincovny z cyklu Na kolech.
Ve 40. letech 20. století začali bratři František a Mojmír Stránští pracovat na projektu jednoduchého vozítka, které by na rozdíl od motocyklu chránilo posádku před rozmary počasí. Prototyp motorové tříkolky s krytou kabinou vznikal například ze součástek jízdních kol, která František opravoval ve své živnosti. Plechová karoserie dělala velký hluk, což se konstruktérům nelíbilo, a tak přišli s neotřelým řešením – trubkový rám potáhli koženkou z PVC. V nelehkých poválečných letech se nedařilo získat povolení pro výrobu, ale celý projekt zachránila myšlenka označit vozítko jako dopravní prostředek pro invalidy. Tříkolka dostala jméno Oskar, které bylo přesmyčkou zkratky „kára na ose“, a v roce 1951 s velkým úspěchem vstoupila do sériové výroby. Název Velorex – latinsky „král kol“ – se objevil až v roce 1954. Přelomovým se pak stal rok 1963, který přinesl zásadní modernizaci v podobě nového motoru. Od té doby vznikalo ročně přes tisíc kusů modelu Velorex 16/350. Vozítko bylo živé – konstrukční rychlost dosahovala 85 km/h –, ale nepohodlné a nepatřilo k nejbezpečnějším. Do zatáček museli řidiči jezdit velmi citlivě. Dvoumístný interiér byl stísněný, vyplněný hlukem motoru a zimou. Zájemce však za tříkolku zaplatil pouhou čtvrtinu toho, co by dal za klasický automobil. Navíc k řízení Velorexu stačilo mít jen řidičský průkaz na motocykl. Po dvaceti letech koncepce zastarala a v roce 1971 byla produkce definitivně ukončena. Ikonické vozítko, které se stalo terčem vtipů, si vysloužilo řadu nelichotivých přezdívek – hadrák, splašené trubky či prchající stan. Avšak zatímco v minulosti si ho většina řidičů pořizovala z existenčních důvodů, dnes je pro své šťastné majitele milovaným a neocenitelným symbolem osobitého životního stylu.
Reverzní straně mince, která je dílem medailéra MgA. Martina Daška, vévodí vyobrazení Velorexu 16/350 ze tříčtvrtečního pohledu. Doplňkovým motivem reliéfu jsou stopy tří pneumatik. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averzní strana jeho nezbytné náležitosti – státní znak, nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2023. V návaznosti na název sběratelského cyklu je obvod averzu tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků.
Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.
Velorex a vřídlo Karlovy Vary odkazující na známý film "Vrchní prchni"
Bankovka v kvalitě N (UNC) série MG "anulát" (MG 00000)
mince v kvalitě proof ze série Na Kolech 2023 emise 1500 ks
Tříkolka Velorex 16/350, která vznikla jako jednoduchý a dostupný dopravní prostředek kombinující výhody motocyklu a automobilu, se stala doslova kultem. Hold jí vzdává sedmnáctá stříbrná mince České mincovny z cyklu Na kolech.
Ve 40. letech 20. století začali bratři František a Mojmír Stránští pracovat na projektu jednoduchého vozítka, které by na rozdíl od motocyklu chránilo posádku před rozmary počasí. Prototyp motorové tříkolky s krytou kabinou vznikal například ze součástek jízdních kol, která František opravoval ve své živnosti. Plechová karoserie dělala velký hluk, což se konstruktérům nelíbilo, a tak přišli s neotřelým řešením – trubkový rám potáhli koženkou z PVC. V nelehkých poválečných letech se nedařilo získat povolení pro výrobu, ale celý projekt zachránila myšlenka označit vozítko jako dopravní prostředek pro invalidy. Tříkolka dostala jméno Oskar, které bylo přesmyčkou zkratky „kára na ose“, a v roce 1951 s velkým úspěchem vstoupila do sériové výroby. Název Velorex – latinsky „král kol“ – se objevil až v roce 1954. Přelomovým se pak stal rok 1963, který přinesl zásadní modernizaci v podobě nového motoru. Od té doby vznikalo ročně přes tisíc kusů modelu Velorex 16/350. Vozítko bylo živé – konstrukční rychlost dosahovala 85 km/h –, ale nepohodlné a nepatřilo k nejbezpečnějším. Do zatáček museli řidiči jezdit velmi citlivě. Dvoumístný interiér byl stísněný, vyplněný hlukem motoru a zimou. Zájemce však za tříkolku zaplatil pouhou čtvrtinu toho, co by dal za klasický automobil. Navíc k řízení Velorexu stačilo mít jen řidičský průkaz na motocykl. Po dvaceti letech koncepce zastarala a v roce 1971 byla produkce definitivně ukončena. Ikonické vozítko, které se stalo terčem vtipů, si vysloužilo řadu nelichotivých přezdívek – hadrák, splašené trubky či prchající stan. Avšak zatímco v minulosti si ho většina řidičů pořizovala z existenčních důvodů, dnes je pro své šťastné majitele milovaným a neocenitelným symbolem osobitého životního stylu.
Reverzní straně mince, která je dílem medailéra MgA. Martina Daška, vévodí vyobrazení Velorexu 16/350 ze tříčtvrtečního pohledu. Doplňkovým motivem reliéfu jsou stopy tří pneumatik. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averzní strana jeho nezbytné náležitosti – státní znak, nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2023. V návaznosti na název sběratelského cyklu je obvod averzu tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků.
Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.
Podobné inzeráty
Tříkolka Velorex 16/350, která vznikla jako jednoduchý a dostupný dopravní prostředek kombinující výhody motocyklu a automobilu, se stala doslova kultem. Hold jí vzdává sedmnáctá stříbrná mince České mincovny z cyklu Na kolech.
Ve 40. letech 20. století začali bratři František a Mojmír Stránští pracovat na projektu jednoduchého vozítka, které by na rozdíl od motocyklu chránilo posádku před rozmary počasí. Prototyp motorové tříkolky s krytou kabinou vznikal například ze součástek jízdních kol, která František opravoval ve své živnosti. Plechová karoserie dělala velký hluk, což se konstruktérům nelíbilo, a tak přišli s neotřelým řešením – trubkový rám potáhli koženkou z PVC. V nelehkých poválečných letech se nedařilo získat povolení pro výrobu, ale celý projekt zachránila myšlenka označit vozítko jako dopravní prostředek pro invalidy. Tříkolka dostala jméno Oskar, které bylo přesmyčkou zkratky „kára na ose“, a v roce 1951 s velkým úspěchem vstoupila do sériové výroby. Název Velorex – latinsky „král kol“ – se objevil až v roce 1954. Přelomovým se pak stal rok 1963, který přinesl zásadní modernizaci v podobě nového motoru. Od té doby vznikalo ročně přes tisíc kusů modelu Velorex 16/350. Vozítko bylo živé – konstrukční rychlost dosahovala 85 km/h –, ale nepohodlné a nepatřilo k nejbezpečnějším. Do zatáček museli řidiči jezdit velmi citlivě. Dvoumístný interiér byl stísněný, vyplněný hlukem motoru a zimou. Zájemce však za tříkolku zaplatil pouhou čtvrtinu toho, co by dal za klasický automobil. Navíc k řízení Velorexu stačilo mít jen řidičský průkaz na motocykl. Po dvaceti letech koncepce zastarala a v roce 1971 byla produkce definitivně ukončena. Ikonické vozítko, které se stalo terčem vtipů, si vysloužilo řadu nelichotivých přezdívek – hadrák, splašené trubky či prchající stan. Avšak zatímco v minulosti si ho většina řidičů pořizovala z existenčních důvodů, dnes je pro své šťastné majitele milovaným a neocenitelným symbolem osobitého životního stylu.
Reverzní straně mince, která je dílem medailéra MgA. Martina Daška, vévodí vyobrazení Velorexu 16/350 ze tříčtvrtečního pohledu. Doplňkovým motivem reliéfu jsou stopy tří pneumatik. Protože mince České mincovny vycházejí v licenci zahraničního vydavatele, kterým je ostrov Niue, nese averzní strana jeho nezbytné náležitosti – státní znak, nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2023. V návaznosti na název sběratelského cyklu je obvod averzu tvořen výsečemi kol různých dopravních prostředků.
Nedílnou součástí mince je výpravné balení v podobě leporela, které obsahuje doprovodný text a dobové fotografie.
AKČNÍ CENA POUZE DNES ! AKČNÍ CENA POUZE DNES ! AKČNÍ CENA POUZE DNES !
Nabízím LUXUSNÍ HLEDANOU SADU 3 BANKOVEK SANITKA- VELOREX-PRAGA V3S, LIMITOVANÁ EMISE POUHÝCH 200 KUSŮ, ANULATY MG 0000, TOTÁLNĚ VYPRODÁNO.
VYNIKAJÍCÍ DÁREK PRO SBĚRATELE A MILOVNÍKY HISTORICKICKÝCH VOZIDEL !!! NEVÁHEJTE NEBUDOU !!! ŠPIČKOVÝ GRAFICKÝ A TECHNICKÝ DESIGN bankovek !!
Autorem bankovek je slavný slovenský výtvarník MATEJ GÁBRIŠ.
Bankovní kvalita UNC. Fotografie PRODÁVANÝCH bankovek. Zaslaní poštou za poplatek po předchozím zaslání částky na účet. Dodání bankovky do 7 dnů po uskutečnění prodeje !!
V případě zájmu o bankovky mi napište na email karlmax545@, whatsapp, viber.
NABÍZÍM vzácnou pamětní bankovku ze soukromé edice Gabrisbanknote, 60 KČS, VELOREX! Sběratelská bankovka obsahuje ochranné prvky. Autor Matěj GÁBRIŠ. Rok vydání 2021, stav UNC.
Na prodej série V, číslo bude upřesněno, náklad jen 800 ks! cena 1999 Kč
Nebo ANULAT MG 0000. Náklad POUZE 200 ks!!! Cena anulatu 2999 Kč.
Zaslání poštou jako cenné psaní pečlivě zabalené za 99 Kč/ dobírka 159 Kč. Nebo zasilkovnou 75 Kč/ 99 Kč dobírka.
Prodávám i další sběratelské bankovky: Zlatá sbírka veteránů Václava ZAPADLÍKA, Memo euro Praha, PORSCHE, Škoda Favorit, série JAWA atd.
Krásný dárek či investice.
Kontak přes mail, formulář níže.
Platí do smazání.
Predám mincu zo série Na kolesách - Velorex.
Minca aj príslušenstvo je v bezchybnom stave.
Plus poštovné do ČR 250,00 Kč
Prodám stříbrnou minci Na kolech - velorex
Osobní předání Praha 10 nebo Sušice či po předchozí domluvě a platbě mohu zaslat jako cenné psaní.
cena 2900 Kč