Stroboskop na seřizování motoru u veteránů
Kategorie:
Veteráni
Správně "seštelovat" motor u veterána dokáže jenom odborník či starý automechanik, kteří už pomalu nejsou ? To je omyl - staré motory byly velmi jednoduché a pokud je dobrý karburátor a nové svíčky, můžete si ho v pohodě seřídit sami doma v garáži - stačí správně nastavit předstih zapalování.
Stroboskopická lampa je k měření a nastavování předstihu nenahraditelná. Jiným způsobem se u starých aut (a motorek) předstih přesně nastavit nedá a tím pádem ani optimální zapalování. Takový motor pak nemá výkon, dusí se, střílí do výfuku a auto prostě pořádně nejede.
Se stroboskopem snadno a rychle nastavíte správný předstih u aut typu Škoda 440 Spartak, 450 Felicia, 1202STW, 1203, 1000MB, 100, 110R, 105, 120, Tatraplan, TATRA 603, TATRA 613, Fiat 500, 600, 124, 125, VW Brouk, Simca Aronde, 1300, 1301 a dalších - naprosté většiny automobilů z třicátých až osmdesátých let minulého století.
Stroboskop se připojí k napájení a jeho sonda se nacvakne na kabel od svíčky. Na řemenici motoru je od výroby ryska (pokud není, jednoduše si ji vypilujete sami, nebo stačí nakreslit třeba lihovým fixem) a na motoru je "zobáček" který označuje píst v nejvyšší poloze. Spustíte motor a stroboskopem svítíte na řemenici. Díky rychle přerušovanému světlu v rytmu zapalování se vám bude zdát, jakoby řemenice stála a netočila se. Podle toho, jak bude ryska řemenice natočená proti ukazateli na bloku motoru přímo uvidíte aktuální hodnotu předstihu. Pak můžete jemně otáčet celým rozdělovačem, až se ryska nastaví do správné polohy. Je to úplně jednoduché a zvládne to každý trochu šikovný člověk.
Případně se můžete podívat třeba na Youtube, kde najdete stovky praktických ukázek, jak se se stroboskopem pracuje a jak se předstih seřizuje.
Napájení přímo z baterie auta, kapacitní snímač který eliminuje "chytání" rušivých impulsů z ostatních válců. Xenonová výbojka, která umožňuje bezproblémové nastavování i za denního světla.
Poslední možnost nákupu, už se přestaly vyrábět...
Stroboskopy jsou samozřejmě zcela nové, nepoužité, s plnou zárukou (jsme normální obchodní firma).
Dokud tuto nabídku vidíte, je aktuální. Zasíláme bezpečně a rychle přepravní službou GLS. Po celý říjen poštovné zdarma při platbě převodem, nebo 100 Kč na dobírku - stačí jenom poslat zde formulářem adresu, vybraný způsob platby a nějaký telefon pro přepravní službu.
Stroboskopická lampa je k měření a nastavování předstihu nenahraditelná. Jiným způsobem se u starých aut (a motorek) předstih přesně nastavit nedá a tím pádem ani optimální zapalování. Takový motor pak nemá výkon, dusí se, střílí do výfuku a auto prostě pořádně nejede.
Se stroboskopem snadno a rychle nastavíte správný předstih u aut typu Škoda 440 Spartak, 450 Felicia, 1202STW, 1203, 1000MB, 100, 110R, 105, 120, Tatraplan, TATRA 603, TATRA 613, Fiat 500, 600, 124, 125, VW Brouk, Simca Aronde, 1300, 1301 a dalších - naprosté většiny automobilů z třicátých až osmdesátých let minulého století.
Stroboskop se připojí k napájení a jeho sonda se nacvakne na kabel od svíčky. Na řemenici motoru je od výroby ryska (pokud není, jednoduše si ji vypilujete sami, nebo stačí nakreslit třeba lihovým fixem) a na motoru je "zobáček" který označuje píst v nejvyšší poloze. Spustíte motor a stroboskopem svítíte na řemenici. Díky rychle přerušovanému světlu v rytmu zapalování se vám bude zdát, jakoby řemenice stála a netočila se. Podle toho, jak bude ryska řemenice natočená proti ukazateli na bloku motoru přímo uvidíte aktuální hodnotu předstihu. Pak můžete jemně otáčet celým rozdělovačem, až se ryska nastaví do správné polohy. Je to úplně jednoduché a zvládne to každý trochu šikovný člověk.
Případně se můžete podívat třeba na Youtube, kde najdete stovky praktických ukázek, jak se se stroboskopem pracuje a jak se předstih seřizuje.
Napájení přímo z baterie auta, kapacitní snímač který eliminuje "chytání" rušivých impulsů z ostatních válců. Xenonová výbojka, která umožňuje bezproblémové nastavování i za denního světla.
Poslední možnost nákupu, už se přestaly vyrábět...
Stroboskopy jsou samozřejmě zcela nové, nepoužité, s plnou zárukou (jsme normální obchodní firma).
Dokud tuto nabídku vidíte, je aktuální. Zasíláme bezpečně a rychle přepravní službou GLS. Po celý říjen poštovné zdarma při platbě převodem, nebo 100 Kč na dobírku - stačí jenom poslat zde formulářem adresu, vybraný způsob platby a nějaký telefon pro přepravní službu.
Podobné inzeráty
Cédéčko s literaturou o nastavování a seřizování veteránů.
Na tomto CD jsou výtahy ze starých knih, popisujících nastavení zapalování, ventilů, atd. pro vozy Škoda, Tatra 603, Fiat 600, pro československá jednostopá vozidla (Jawa, ČZ, mopedy a také pro dvoutaktní automobily z NDR...). Jsou zde tabulkové údaje pro přesné nastavení konkrétního vozidla.
Pro úplné začátečníky je zde také navíc malá učebnice popisující základní elektronické součástky, chování elektrického proudu atd. - populární a nenásilnou formou. Vše je snadno prohližitelné, případně i tisknutelné - můžete si tak vytisknout třeba údaje o konkrétním vozidle a ty si pak vzít sebou do garáže, aniž by hrozilo ušpinění originální knížky...
Za skvělou cenu získáte rozumy v rozsahu několika stovek stran a zjistíte, že elektriky se u starých aut opravdu není potřeba bát !
Dílenská příručka Škoda 105, 120, 130, Garde, Rapid, vyd. AZNP Mladá Boleslav 1984, 4. vydání, 328 stran A4, vnitřek kompletní a v dobrém stavu, čistý, chybí přední obálka, poškozená první a poslední strana - 450 Kč
Údržba, seřizování a opravy svépomocí 105/120 - 1982, 336 str. A5, velmi dobrý stav, čisté, lehce opotřebovaná obálka - 180 Kč
Opravy, údržba, seřizování automobilů 105/120, raritní příručka, vyd. Svět motorů 1980-81, 224 str. A6, nesešité - 180 Kč
Návod k obsluze a údržbě + záruční list, servisní šek Škoda 105 S-120 GLS - 1980, 96 str. A5, obálka dle foto, uvnitř velmi dobrý stav - 100 Kč
Návod k obsluze a údržbě + záruční list, servisní šek Škoda 105 S-130 L, typ "M" 1984 - PRODÁNO
2 raritní reklamní barevné fotografie - PRODÁNO
zaslání možné za 85 Kč poštou, balíkovnou, zásilkovnou
Prodám zachovalou příručku, Údržba a seřizování automobilu MOSKVIČ řady 408, 412, 426, 427, 433,434. kniha je včetně seřizovacích tabulek a výkresu na montážní přípravky. cena 300,- Kč + poštovné
Kniha Údržba, seřizování a opravy svépomocí Škoda 105, 120, 130, Rapid. M. R. Cedrych, 1987, 427 stran. Pěkný stav viz. foto. Kompletní. Zasílám poštou, nebo do Zásilkovny. I na dobírku. Nevolejte prosím. Pouze SMS, nebo email. Inzerát platí do smazání. Sledujte i mé další inzeráty.
Encyklopedie českých motocyklů od roku 1899 po současnost, CP Books Brno 2006, 160 stran, pevná vazba, výborný stav, nečtená - 600 Kč
Údržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa, Jiří Dočkal, Cpress Brno 2006, 4. aktualizované vydání, 270 stran, 268 názorných fotografií a nákresů, výborný stav, sešikmený hřbet - 400 Kč
Motocykl od A až do Z, Adolf Tůma, Hokr 1941, 3. doplněné a značně rozšířené vydání, 236 stran A5, popis konstrukce, udržování a oprav, s 305 obrázky, vzhledem ke stáří velmi dobrý stav, obálka dle foto, stránky čisté, vazba v pořádku - 400 Kč
Motocykly JAWA-ČZ 125, 150, 250, 350 – hlavní údaje, technický popis, montáž, poruchy a seřizování, provoz a údržbaJozíf, Kubíček, Pivrnec, Hruška, SNTL Praha 1957, stran 235 A5, výborný stav - 1500 Kč
Stadion, Jawa, ČZ, ESO, Manet, Velorex, atd. Učebnice řidiče malého motocyklu, motocyklu a skútru, technika motocyklů – motory, palivová soustava, zapalování, spojky, převodovky, podvozek, brzdy, kola, údržby, poruchy, jízda, 2. vydání 1963, 192 stran A5, velmi dobrý stav - 400 Kč
možné zaslání za 85 Kč balíkovnou nebo zásilkovnou nebo poštou
Prodám knihu Seřizování a opravy motocyklů JAWA. Autor Jiří Dočkal. Vydání 1971, 272 stran. Desky knihy jsou lehce zašpiněné. Listy jsou zažloutlé, místy flíčky, místy ohmatané, razítko(stav viz foto). Platba pouze na účet předem, nebo při osobním odběru v Táboře. Pevná cena. V případě zaslání poštou + 80 kč (na dobírku neposílám, na SMS nereaguji). Koukněte i na mé další inzeráty.