Perspektiva - Pardyl Věroslav Handa AMU
Kategorie:
Hobby, odborné knihy
Prodám knihu ve výborném stavu jako nová. Pouze po čr. Cena včetně poštovného.
Podobné inzeráty
Nabízím tuto knihu ve velmi hezkém stavu.
Praha ve fotografii Karla Plicky - výbor jeho díla ve Fotoměřickém ústavě v Praze v letech 1939-1940
Klasické, světově proslulé dílo národního umělce přibližuje v neopakovatelných, mistrně volených detailních i panoramatických záběrech krásu pražských stavebních památek. V úvodu podává Z. Wirth stručný nástin architektonického vývoje Prahy.
V letech 1937–1939 působil na filmovém oboru Školy umeleckých remesiel v Bratislavě. Mezi lety 1939–1945 pracoval ve Státním fotoměřickém ústavu s náplní fotografické dokumentace Prahy. V knize Praha ve fotografiích K. P. (1940) nachází v nadčasovém monumentalizujícím pohledu harmonii a krásu v architektonických klenotech minulosti; publikace zároveň výrazně posilovala národní povědomí v době okupace. I dva filmové dokumenty z let války (Věčná píseň a Barokní Praha) poukazují na sílící zájem o architekturu. V květnu 1945 se Plicka vrátil do Bratislavy. Stal se předsedou Slovenskej filmovej spoločnosti a natočil dva publicistické dokumenty. V návaznosti na své předchozí pedagogické a organizátorské zkušenosti se podílel spolu s Antonínem Martinem Brousilem a Jaroslavem Boučkem na založení FAMU – Filmové fakulty AMU v Praze, otevřené v listopadu 1946. Stal se prvním děkanem této školy a mimořádným profesorem pro obor kompozice filmového obrazu. Pro zrakové potíže fakultu opustil ve školním roce 1949–1950 a tím zakončil práci v kinematografii.
Karel Plicka fotografoval obvykle se stativem na formáty 6 × 9 až 10 × 15, bez optických a laboratorních triků. Pro pohybové scény později používal praktisix. Snímky Karla Plicky jsou plně realistické, nestavěné na efektu mimořádnosti, náhodnosti, prchavého dojmu. Jsou zbaveny nepodstatných složek (nap. i projevů současného života), aby tak působily hodnotnějším a trvalejším dojmem, nezávislým na konkrétním čase. Plicka hledal trvalost, dokonalost, harmonii i sounáležitost. Se svými znalostmi, zaujetím i osobitým estetickým cítěním vytvořil nezaměnitelný autorský rukopis. Opíral se o klasická kompoziční pravidla, čekal na ideální světelné podmínky. Ústředním tématem jeho díla by člověk jako nositel lidových tradic. Tuto základní hodnotu obohacovalo téma architektury jako dědictví minulosti a přírody jako životodárné síle, obklopující člověka. Plicka rozvinul osobitým způsobem tradiční téma národních dějin a lidové tradice v nových výrazových prostředcích – fotografii a filmu. Programově heroizoval prostého člověka a lidovou kulturu. Uplatňoval zkušenosti z několika oborů ve vzájemně se obohacujících vztazích. Jeho přínos československé fotografii je zcela mimořádný. Ve slovenské Blatnici bylo roku 1988 otevřeno jeho muzeum.
pevná vazba, 287 stran, perfektní stav (jako nová)
V knize naleznete více jak 400 ilustračních fotografií, přes 100 kreseb, grafů a několik desítek tabulek pro pohodlné nalezení všech relevantních informací. Kromě konkrétního a detailního popisu všech funkcí DSLR získáte i podrobného průvodce nákupem objektivů, blesků a dalšího příslušenství. Vše je zaměřeno na využití těchto informací ve vlastní fotografické praxi, proto je knihu možné číst i jako fundovaný výklad základních pravidel fotografické práce. 7. vydání obsahuje aktualizované informace zejména z oblastni digitální fototechniky, která se rychle vyvíjí a proměňuje. Zejména se však můžete těšit na oddíl Perspektiva a kompozice, který srozumitelně uvádí do této problematiky, jež je klíčová pro každou fotografickou tvorbu. Kniha je přehledně členěna do následujících oddílů:Jak DSLR pracujeObjektivyExpoziceOstření a hloubka ostrosti Práce s bleskemBarva a vyvážení bíléZpracování obrazuPříslušenství DSLRPerspektiva a kompozice