Oldřich Nový autogram – propagační fotografie z roku 1934
Kategorie:
Starožitnosti
Oldřich Nový autogram – propagační fotografie, pořízena těstě po příchodu herce do Prahy v roce 1934, a to v legendárním ateliéru Willy Ströminger Praha, který se zabýval hlavně fotografováním tehdejších filmových hvězd. Jedna z úplně prvních ateliérových fotografií herce.
Filmy: Kristián, Důvod k rozvodu, Falešná kočička, Eva tropí hlouposti a mnoho dalších.
Rozměry fotografie 13,5 x 9 cm, rukopis zřetelný a čitelný.
Filmy: Kristián, Důvod k rozvodu, Falešná kočička, Eva tropí hlouposti a mnoho dalších.
Rozměry fotografie 13,5 x 9 cm, rukopis zřetelný a čitelný.
Podobné inzeráty
Oldřich Kulhánek - Přízraky, originál obrovská litografie.
Nádherný velký obraz Mistra československé grafiky.
Oldřich Kulhánek (*26. 2. 1940, †28. 1. 2013) byl významný grafik, kreslíř, ilustrátor, autor našich bankovek a mnoha známek.
Barevná litografie vznikla roku 1985.
Volný list má velikost 35x50cm, číslování 91/200, vlastnoruční podpis tužkou a datace se nachází vpravo dole.
Provenience: zakoupeno v renomované Galerii Vltavín.
Uloženo v ochranném tubusu, v němž bude zasláno.
Osobní převzetí či platba předem.
Poštovné za pojištěný cenný balík 200,-Kč.
Na dobírku nezasílám.
Telefon je nefunkční! Prosím, odpovídejte jen přes formulář.
Starožitná propagační pohlednice s věnováním a podpisem jednoho z nejpopulárnějších prvorepublikových herců Otomara Korbeláře. Datace na fotografii 1935. Fotografie byla pořízena v uměleckém ateliéru Willy Ströminger ve Vinohradské ulici č. 17, Praha, který se zabýval hlavně tvorbou propagačních portrétů tehdejších filmových hvězd.
Filmy: Prstýnek, Pacientka Dr. Hegla, Šťastnou cestu, Rukavička a mnoho dalších.
Rozměry fotografie 13 x 9 cm, výborný stav, rukopis zřetelný a čitelný.
Starožitná propagační pohlednice s věnováním a podpisem nejpopulárnější prvorepublikové herečky Adiny Mandlové. Fotografie byla pořízena ve druhé polovině 30. let minulého století v uměleckém ateliéru Willy Ströminger Praha, který se zabýval hlavně fotografováním tehdejších filmových hvězd.
Filmy: Kristián, Ducháček to zařídí, U pokladny stál, Důvod k rozvodu, Katakomby a mnoho dalších.
Rozměry fotografie 13,5 x 8,5 cm, výborný stav, rukopis zřetelný a čitelný.
Starožitná propagační pohlednice s podpisem jedné z nejpopulárnějších prvorepublikových hereček Lídy Baarové. Na fotografii je zvěčněna se svým přítelem, německým hercem Gustavem Fröhlichem, v době těsně před vypuknutím aféry s říšským ministrem propagandy Josephem Goeblesem.
Fotografie byla vydána nakladatelstvím „Ross“ Verlag, německým vydavatelem pohlednic, známým svou produkcí a distribucí vysoce kvalitních pohlednic filmových hvězd v letech 1919 až 1944. Snímky celebrit byly licencovány přímo od Hollywood Studios nebo získávány z evropských „glamour“ fotografických ateliérů té doby.
Filmy: Dívka v modrém, Maskovaná milenka, Život je krásný, Ohnivé léto a mnoho dalších.
Rozměry fotografie 14 x 9 cm, výborný stav, podpis perem zřetelný a čitelný.
Dalibor Mareček (6. července 1915 Poříčany – 20. února 1945 Český Brod)[1] byl český malíř a hudebník.
Rodiče
Jeho otec František (nar. 1883) se dal na učitelskou dráhu. Zajímal se o hudbu, poezii, výtvarné umění a hru na housle. Za první světové války byl dva roky na frontě v Haliči, ale jako pacifista ani jednou nevystřelil a kvůli fingovanému „zánětu žil“ byl zproštěn vojenské služby. Po válce mu bylo nabídnuto místo v orchestru Národního divadla, ale odmítl, a zůstal v Poříčanech. V letech 1932 – 1939 řediteloval škole v Klučově. Zemřel v roce 1960. Matka Maří Magdaléna (nar. 1891) chtěla studovat zpěv, ale otec to rázně zakázal. Byla to vzdělaná žena s širokým rozhledem.
Život a dílo
Narodil se v Poříčanech jako druhé ze tří dětí. Po gymnaziálních studiích v Českém Brodě, které absolvoval v letech 1926–1934, studoval od roku 1934 do roku 1937 na Českém vysokém učení technickém u Oldřicha Blažíčka, Josefa Sejpka a Cyrila Boudy kresbu a poté, až do uzavření vysokých škol, na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy dějiny umění a estetiku. Tíhnul k divadlu a také k hudbě, hrál dobře na housle, jako jeho otec.
Zpočátku se věnoval převážně krajinám z okolí jeho rodiště (Stodoly v Klučově I – III, Chalupy na Českobrodsku, Silnice u Lstiboře I – IV). Bylo to v době jeho mládí nezatížené chorobou ani válkou, kdy si užíval života plnými doušky. Kolem roku 1937 jsou datovány i skici k autoportrétu (I – III). Ty, i přes hrubé „impresionistické“ tahy štětcem vystihovaly charakter postav. Roku 1938 přibyly témata ze Slovenska (Liptovské hole I – IV), řídce se věnoval i zátiší (Zátiší s begonií, Zátiší s houslemi, Zátiší se pstruhy).
Ve 40. letech 20. století začal malovat temnějšími barvami (V parku, 1943), více figurální kompozice plné intelektuální meditace a figury připomínali spíše stíny a přízraky (Rozhovor I a II). V obrazech zobrazil existenciální tíseň a samotu lidského individua. Zázrak sv. Marka, Poutníci I a II (1942), Setkání (1942), Vyprávění Dona Quijota (1943) a Návrat Odysseův (1944), Žena ze sanatoria. V roce 1943 byl po účasti na výstavě Hosté Mánesa přijat za člena tohoto spolku. V květnu 1944 vystavoval část svých prací ještě v Kutné Hoře a členskou výstavu Mánesa obeslal v létě svými posledními díly, jež mu vynesla zařazení mezi „zvrhlé umělce“ – Muziku, Špálu a jiné.
Trpěl tuberkulózou plic a ledvin, ta mu byla odebrána již během studií v podolském sanatoriu. Během náletů na Prahu byl již těžce nemocný převezen do nemocnice v Českém Brodě, kde v únoru 1945 zemřel ve věku nedožitých 30 let na tuberkulózní zánět mozkových blan.
Zastoupení v galeriích
Národní galerie – Setkání, Vyprávění Dona Quijota, Návrat Odysseův a Krajina jihočeská – (zakoupila 11/1976)*******ponúkam na predaj obraz od českého profesionála Dalibor Mareček...cena diela - 550 euro...obraz v TOP stave kvality bez akýchkoľvek poškodení...možnosť poslať poštou po platbe vopred na účet !!! + poštovné...
Starožitná propagační pohlednice podpisem jedné z nejpopulárnějších prvorepublikových hereček Hany Vítové. Fotografie byla pořízena ve druhé polovině 30. let minulého století v uměleckém ateliéru Willy Ströminger Praha, který se zabýval hlavně fotografováním tehdejších filmových hvězd.
Filmy: Noční motýl, Valentin Dobrotivý, Adam a Eva, Krb bez ohně a mnoho dalších.
Rozměry fotografie 14,5 x 9,5 cm, výborný stav, podpis zřetelný a čitelný.