Motocykl Hercules rok 1951
Kategorie:
Veteráni
Prodám Německý motocykl Hercules 312 (1951) motor ILO 123ccm/6PS na renovaci, bez dokladů, stav viz foto. Motor se netočí, ulomená žebra na válci, promáčklá nádrž, tachometr. Rychlé jednání, ideálně hned odvézt, cena pevná, dával jsem za něj v létě 35k jednomu podvodníkovi v Brně. Dovezeno údajně z Holandska.
Podobné inzeráty
Prodám Jawa 350 Pérák, typ 18.
Rok výroby 1951 (model 1952 - viz. štítek). Nízké výrobní číslo, čili výroba srpen - září 1951.
U péráka proběhla renovace - profesionální lak, ruční linky, profi repase motoru (včetně karburátoru). Nová elektrika. Chromy nové (rámeček, kryt rozety a start páka má chrom původní, velice pěkný). Po renovaci nejetý, jen vystavený.
Všechna čísla sedí s původním AJ štítkem.
Co šlo, nechalo se původní, protože se jednalo o jednokusovou motorku. Včetně veškeré plechařiny, nádrže a pod. Dále např. bakelit součásti, rámeček+sklo, středy kol (jsou v původní barvě i včetně páčky přední brzdy - mně to nevadí "že to není lesklý", mám radši orig. vzhled, než "lesk jak blesk"), krásně zachovalé nízké sedlo + původní pružina (v novém zinku), původní mazničky atd... Originální válce a orig. hlavy pérák, po prvním výbrusu. Absolutní minimum replik, v podstatě jen spotřební a spojovací materiál.
Z hlavních replik:
svody + výfuky (HF)
ráfky (ČR) + Pneumatiky (Heidenau)
bowdeny
hl. stojan
Pérák byl renovován s citem pro detail. Vzorem byl skutečně maximálně původní stav odpovídající roku 1951 (viz. poslední, čb foto z filmového dokumentu z roku 1951).
Motocykl má dovozové doklady pro přihlášení na klasické bílé RZ. Ke konci roku 1951 byl pérák exportován do švédska (proto na předním blatníku chybí držáky na sekyru, do Švédska se nedával, typický prvek exportního motocyklu), před třemi lety dovezen zpět do ČR a následně renovován.
K motocyklu krabice použitých původních dílů (různorodá směs).
Vhodný do sbírky, na ježdění možná škoda. Při rychlém jednání přidám origo návod + origo seznam ND 1952.
Pokud je inzerát online, je stále aktuální.
Unikátní motocykl vyrobený ve Výzkumném a Vývojovém závodě n.p.Jawa v Praze-Strašnicích(VVZ Jawa) v malé 30-ti kusové sérii pro potřeby Ministerstva vnitra 5.správa SNB(ochrana ústavních činitelů-doprovodná služba).Určený byl pro čestné doprovody u Hradní stráže v letech 1985-1990.Známé jsou například videa a fotografie těchto motocyklů při návštěvě Michaila Gorbačova v dubnu 1987 v Praze a Bratislavě.Po vyřazení ze služby u Hradní stráže v roce 1990 byly v podstatě ještě zánovní motocykly předány krajským útvarům dopravní služby Policie ČR.Po rozdělení Československa v roce 1993 zůstalo v ČR 15 těchto motocyklů dalších 15 na Slovensku.Postupně pak v letech 2000-2002 byli vyřazovány z majetku MV.
Na stavbu motocyklu byl použit rám Jawy 350-634 a rakouský soutěžní motor Rotax.
Motor: Výrobce ROTAX GMBH Austria,Typ 506 Enduro,zdvihový objem 504ccm,výkon 42k při 7000 ot/min,vrtání/zdvih 89x81mm.
Stav:Motocykl byl šetrně renovován v Praze-Strašnicích panem Křížkem před cca 6lety z důrazem na původnost a celkovou funkčnost.Tento motocyklový odborník motocykly tohoto typu velice dobře zná,právě on se totiž podílel v 80letech na vývoji a výrobě tohoto typu přímo ve VVZ n.p.Jawa v Praze-Strašnicích.Nikdo povolanější než on není.Motocykl byl vrácen do původního stavu tak jak jezdil u hradní stráže v 80.letech.Stav před renovací tzn.motocykl v barvách Policie ČR,stejně tak jako renovaci samotnou doložím fotografiemi.Motocykl je plně funkční a účastnil se v minulosti několika akcí a srazů převážně PČR a AČR.Několikrát byl vystavován přímo na Pražském hradě při Dni ozbrojených sil ve společnosti dalších motocyklů hradní stráže.Vše zdokumentová účely vystavení má tento motocykl i původní VB SPZ která samozřejmě není platná.
Původ a doklady:Předně je potřeba říci že se nejedná o žádnou repliku či plagiát či dodatečně upravený Rotax z anglického zastoupení Škoda GB v Norfolku(kde byli krátce v 80letech montovány podobné motocykly pro britský trh).Ale o prokazatelně autentický stroj 1 z 30-ti vyrobených. Původně používán na V.správě FMV(SNB)ČSSR.Používán byl jako doprovod vládních kolon především zahraničních delegací.Po roce 1990 předán krajskému útvaru dopravní služby Policie ČR v Praze.Po zhruba desetileté službě byl tento motocykl vyřazen z majetku Ministerstva vnitra ČR v lednu roku 2001.Jedná se o originální stroj toto doložím.Motocykly jsou známy pod jejich výrobními čísly a lidé kteří je vlastní o nich vzájemně ví.Mám k dispozici rozsáhlý archív motocyklů Jawa typu 825 Rotax,včetně fotografii všech jednotlivých motocyklů od výrobního čísla 000001 až po číslo 000030,jejich majitelů a a kontaktů na ně.Dále archivní technickou dokumentaci,jak typu 825,tak motoru Rotax(katalog ND, dílenskou příručku, atd) a archivní fotografie motocyklů a příslušníků SNB v dobových uniformách,videa.
Motocykl je bez TP.U policie byl používán na vyjímku ze zákona.Na veteránské doklady přihlásit lze.
Dohoda možná.
Prvotní kontakt prosím přes email.
Matchless G3L 350, r.v. 1951, úprava Dorino Serafini (Itálie). Motocykl bez dokladů (pouze kopie původního TP). Plně funkční, po velkém oživovacím servisu po dlouhém odstavení. Celková rozborka motoru spojená s revizí všech dílů, nové tlakové trubičky oleje, ložiska převodovky, opravené zapalování, elektroinstalace, lakování nádrže a bočních tabulek a spousta dalších potřebných "drobností". Jedná se o velice zajímavý kus motocyklové historie. Za konstrukcí motocyklu stojí slavný italský závodník Dorino Serafini (mimo jiné také jezdec Formule 1 na Ferrari - viz Italové použili výborný motor Matchless a základ rámu a postavili dobový sportovní motocykl, který byl hojně využíván nejen pro sportovní jízdu, ale také pro závody. Mezi konkurencí zaujal zejména specifickou konstrukcí odpružení zadního kola inspirovaného Gilerou. Každý motocykl byl částečně originálem, jelikož finish provedení byl dán požadavky zákazníka (karburace, řidítka, výfukový systém atd..) Motocykly dle kontrukčních plánů Serafiniho vznikaly především v dílnách ARMA Milano (dovozce motocyklů Matchless pro Itálii) a také v dílně Vaschetto Torino. Motocyklů Matchless Serafini se dochovalo naprosté minimum, série z Turína (tento motocykl) prakticky vůbec. Jedná se o podobný obchodní model, který do dnešních dnů využívá věhlasná Bimota, tedy pohonná jednotka prověřeného a kvalitního výrobce zastavěná do italského podvozku.
Prodám předválečný německý motocykl Hercules S125 vyráběný v letech 1939-1943 s motorem značky Sachs o objemu 125cm3.
Úvodní fotka je ilustrativní, stav a kompletnost dle fotek 2,3,4. Barva není původní.
jawa robot,čz 98,předválečný,orthopedia,motokolo, sachs 98,
Prodám ojedinělý motocykl Gilera Nettuno 250 OHV rv.1951. Sportovní motor s vlásenkovými pružinami.V tomto provedení vyráběn pouze jeden rok. Motocyk vybaven všemi originálními díly : světla,páčky,karburator, tachometr atd. Motocykl jde nastartovat - je potřeba poladit řazení rychlostí a pohrát si s předstihem. Motocykl prodávám z důvodu nedostatku místa. Jedná se ojedinělý kousek , který je málo k vidění i v Itálii.Více info na telefonu.