inzerce, prodej, prodám, bazar

Legendární motocykl Čechie, Jan Němec, 1.vydání 2010

Kategorie: Veteráni

Legendární motocykl Čechie osudy Albina Liebische, konstruktéra nejdelších motocyklů, Jan Němec, 1.vydání 2010

Kniha je určená všem pamětníkům, zájemcům o motorismus a jeho historii. Publikace představí Albina Liebische (1888-1965), který je bezesporu jedním z mála sudetských Němců, kterému byla Čechy odhalena pamětní deska. Liebischovy motocykly Čechie-Böhmerland se staly pojmem a jsou to dodnes nejdelší motocykly na světě. Jejich neortodoxní zjev již více než osmdesát let ohromuje světovou motoristickou veřejnost, inspiruje umělce a pudí historiky techniky a nejrůznější publicisty k sepisování článků a studií nejrůznější úrovně. Dlouholetý sběr informací umožnil autorovi vypsat životní peripetie Albina Liebische, pro něhož, jak po letech vzpomínal jeho syn Richard, nebylo nic nemožné. Patnáct let - až do začátku 2. světové války - dokázal se svou malou firmou pomocí minimalistických marketingových metod prodávat unikátní motocykl téměř komukoliv.

Böhmerland - Motorräder
Čechie

148stran, výborný stav nečtené.

Prodávám se své sbírky knih.
Legendární motocykl Čechie, Jan Němec, 1.vydání 2010
Podobné inzeráty
Prodám motor na prototyp Čechie Bohmerland 500 SV
Prodám motor od pana albina Huga Liebische, jedná se o velkou raritu na světě jen 2 známé kusy, tento je jeden z nich, jedná se o nekompletní motor, odlehčená kluková hřídel, na posledních dvou fotkách je foto druhého motoru, motor byl určen do prototypu čechie 500 SV který nikdy nevyšel s továrny v sériové výrobě, kvůli druhé světové válce musel výrobu motocyklů zastavit a tyto motory které původně byly určeny pro další čechie začal montovat do fréz, těch se vyrobilo jen pár kusů, určeno v Národném technickém muzeu, možná výmena za rám na ČZ 250 Šport nebo ČZ 175 predválečná, nebo vymením za kompletní motor na Jawa 350 Pérak, poprípadne kompletný motor na DKW 500 SB nebo NSU 501 OSL nebo jinej zajímavej motor o obsahu 500, cena je 2500 eur, cca 60000 kč pro více info mě kontaktujte prostřednictvím meilu nebo telefonicky na uvedeném čísle. Případně se můžete podívat na moje další inzeráty
Jawa 500 OHC Rotax typ 825 1985 - originál 1 z 30 vyrobených
Unikátní motocykl vyrobený ve Výzkumném a Vývojovém závodě n.p.Jawa v Praze-Strašnicích(VVZ Jawa) v malé 30-ti kusové sérii pro potřeby Ministerstva vnitra 5.správa SNB(ochrana ústavních činitelů-doprovodná služba).Určený byl pro čestné doprovody u Hradní stráže v letech 1985-1990.Známé jsou například videa a fotografie těchto motocyklů při návštěvě Michaila Gorbačova v dubnu 1987 v Praze a Bratislavě.Po vyřazení ze služby u Hradní stráže v roce 1990 byly v podstatě ještě zánovní motocykly předány krajským útvarům dopravní služby Policie ČR.Po rozdělení Československa v roce 1993 zůstalo v ČR 15 těchto motocyklů dalších 15 na Slovensku.Postupně pak v letech 2000-2002 byli vyřazovány z majetku MV. Na stavbu motocyklu byl použit rám Jawy 350-634 a rakouský soutěžní motor Rotax. Motor: Výrobce ROTAX GMBH Austria,Typ 506 Enduro,zdvihový objem 504ccm,výkon 42k při 7000 ot/min,vrtání/zdvih 89x81mm. Stav:Motocykl byl šetrně renovován v Praze-Strašnicích panem Křížkem před cca 6lety z důrazem na původnost a celkovou funkčnost.Tento motocyklový odborník motocykly tohoto typu velice dobře zná,právě on se totiž podílel v 80letech na vývoji a výrobě tohoto typu přímo ve VVZ n.p.Jawa v Praze-Strašnicích.Nikdo povolanější než on není.Motocykl byl vrácen do původního stavu tak jak jezdil u hradní stráže v 80.letech.Stav před renovací tzn.motocykl v barvách Policie ČR,stejně tak jako renovaci samotnou doložím fotografiemi.Motocykl je plně funkční a účastnil se v minulosti několika akcí a srazů převážně PČR a AČR.Několikrát byl vystavován přímo na Pražském hradě při Dni ozbrojených sil ve společnosti dalších motocyklů hradní stráže.Vše zdokumentová účely vystavení má tento motocykl i původní VB SPZ která samozřejmě není platná. Původ a doklady:Předně je potřeba říci že se nejedná o žádnou repliku či plagiát či dodatečně upravený Rotax z anglického zastoupení Škoda GB v Norfolku(kde byli krátce v 80letech montovány podobné motocykly pro britský trh).Ale o prokazatelně autentický stroj 1 z 30-ti vyrobených. Původně používán na V.správě FMV(SNB)ČSSR.Používán byl jako doprovod vládních kolon především zahraničních delegací.Po roce 1990 předán krajskému útvaru dopravní služby Policie ČR v Praze.Po zhruba desetileté službě byl tento motocykl vyřazen z majetku Ministerstva vnitra ČR v lednu roku 2001.Jedná se o originální stroj toto doložím.Motocykly jsou známy pod jejich výrobními čísly a lidé kteří je vlastní o nich vzájemně ví.Mám k dispozici rozsáhlý archív motocyklů Jawa typu 825 Rotax,včetně fotografii všech jednotlivých motocyklů od výrobního čísla 000001 až po číslo 000030,jejich majitelů a a kontaktů na ně.Dále archivní technickou dokumentaci,jak typu 825,tak motoru Rotax(katalog ND, dílenskou příručku, atd) a archivní fotografie motocyklů a příslušníků SNB v dobových uniformách,videa. Motocykl je bez TP.U policie byl používán na vyjímku ze zákona.Na veteránské doklady přihlásit lze. Dohoda možná. Prvotní kontakt prosím přes email.
ČECHIE (Böhmerland) 600 – klikový hřídel
Na Čechie (Böhmerland) 600 prodám tyto nové díly klikového hřídele. Vyrobeno přesně dle originálu. Viz foto.
Triumph 6/1 650 OHV Twin
Na prodej vzácný a sběratelsky velice zajímavý motocykl Triumph 6/1 650 OHV , který se vyráběl mezi lety 1934 až 1936. Je to úplně první paralelní dvouválec vyrobený Triumphem. Navrhl jej slavný konstruktér Val Page. Tento motocykl je předchůdcem slavného Speed Twina a Tigera 100, které odstartovaly éru paralelních dvouválců. Tohoto typu bylo vyrobenu nejspíš 100 až 600 ks, dochovaný počet se odhaduje na cca 35. Vrchem ovládané ventily dvouválcového motoru nejsou na motocyklu zapouzdřeny, primární převod z klikové hřídele na převodovku je řešen ozubeným soukolím, převodovka a motor jsou smontovány do monobloku, spojka je mokrá v hliníkovém krytu. To vše tvoří impozantní a velice moderní motor, který je vsazen do velkého, masivního podvozku. Motocykl byl určen pro těžkou práci, zejména pro připojení sidecaru. Solo je ovšem také skvělý turistický model, vynikající hladkým chodem motoru, pružností a sílou. Jedinečná příležitost pořídit si výjimečný a téměř nesehnatelný motocykl. Motocykl je v nedokončené renovaci.
Böhmerland - víko rozvodů a pohonu magnetky
Nabízím na motocykl Čechie nové kryty motoru. Platí do smazání.
Böhmerland - obě kola
Nabízím originální hliníková kola na motocykl Čechie. Foto ilustrační. Cena na telefon. Platí do smazání.