Kroniky doby Karla IV.
Kategorie:
Hobby, odborné knihy
Predám
Podobné inzeráty
Originální vydání knihy Beneš atentátník složené ze vzpomínek B.M. Eliášové, dr.Karla Kramáře, Viktora Dyka, Karla Perglera, Josefa Düricha a dalších osob tehdejšího veřejného života, jenž popisují osobní neblahé zkušenosti s Dr.Edvardem Benešem a jeho okolím. Součástí bohatá foto dokumentace.Dle současných událostí, potvrzuje dokumenty o Benešovi i nynější vedení Magistrátu HMP včele s MUDr.Zdeňkem Hřibem /PIRÁTI/ - opětovným neosazením pamětní desky připomínající na Staroměstské radnici 9.květen - Osvobození Rudou armádou u jejíhož odhalení byl prezident dr.Edvard Beneš přítomen a potvrzují tím slova předsedy vlády dr.Krejčího "Jsem přesvědčen, že dějiny dají státnímu presidentovi dr.Háchovi i vládě za pravdu a že činnost londýnské a moskevské emigrace bude jednou ze smutných, avšak i nejsměšnějších kapitol našeho národního života."
Cena 5000,-Kč pevná.
Nabízím tuto knihu ve velmi hezkém stavu.
Praha ve fotografii Karla Plicky - výbor jeho díla ve Fotoměřickém ústavě v Praze v letech 1939-1940
Klasické, světově proslulé dílo národního umělce přibližuje v neopakovatelných, mistrně volených detailních i panoramatických záběrech krásu pražských stavebních památek. V úvodu podává Z. Wirth stručný nástin architektonického vývoje Prahy.
V letech 1937–1939 působil na filmovém oboru Školy umeleckých remesiel v Bratislavě. Mezi lety 1939–1945 pracoval ve Státním fotoměřickém ústavu s náplní fotografické dokumentace Prahy. V knize Praha ve fotografiích K. P. (1940) nachází v nadčasovém monumentalizujícím pohledu harmonii a krásu v architektonických klenotech minulosti; publikace zároveň výrazně posilovala národní povědomí v době okupace. I dva filmové dokumenty z let války (Věčná píseň a Barokní Praha) poukazují na sílící zájem o architekturu. V květnu 1945 se Plicka vrátil do Bratislavy. Stal se předsedou Slovenskej filmovej spoločnosti a natočil dva publicistické dokumenty. V návaznosti na své předchozí pedagogické a organizátorské zkušenosti se podílel spolu s Antonínem Martinem Brousilem a Jaroslavem Boučkem na založení FAMU – Filmové fakulty AMU v Praze, otevřené v listopadu 1946. Stal se prvním děkanem této školy a mimořádným profesorem pro obor kompozice filmového obrazu. Pro zrakové potíže fakultu opustil ve školním roce 1949–1950 a tím zakončil práci v kinematografii.
Karel Plicka fotografoval obvykle se stativem na formáty 6 × 9 až 10 × 15, bez optických a laboratorních triků. Pro pohybové scény později používal praktisix. Snímky Karla Plicky jsou plně realistické, nestavěné na efektu mimořádnosti, náhodnosti, prchavého dojmu. Jsou zbaveny nepodstatných složek (nap. i projevů současného života), aby tak působily hodnotnějším a trvalejším dojmem, nezávislým na konkrétním čase. Plicka hledal trvalost, dokonalost, harmonii i sounáležitost. Se svými znalostmi, zaujetím i osobitým estetickým cítěním vytvořil nezaměnitelný autorský rukopis. Opíral se o klasická kompoziční pravidla, čekal na ideální světelné podmínky. Ústředním tématem jeho díla by člověk jako nositel lidových tradic. Tuto základní hodnotu obohacovalo téma architektury jako dědictví minulosti a přírody jako životodárné síle, obklopující člověka. Plicka rozvinul osobitým způsobem tradiční téma národních dějin a lidové tradice v nových výrazových prostředcích – fotografii a filmu. Programově heroizoval prostého člověka a lidovou kulturu. Uplatňoval zkušenosti z několika oborů ve vzájemně se obohacujících vztazích. Jeho přínos československé fotografii je zcela mimořádný. Ve slovenské Blatnici bylo roku 1988 otevřeno jeho muzeum.
Zdeněk Bauer, Jiří Bouda, Jaroslav Kocourek, Miroslav Petr, Ondřej Řepka, Bohumil Skála a Karel Zeithammer
Na našem trhu ojedinělá kniha 229 černobílých fotografií dnes již "nestorů" naší železniční literatury přiblížuje všem zájemcům skutečný železniční provoz parních lokomotiv v Československu 70. let minulého století (včetně života v dílnách a na tratích). Tyto neopakovatelné dokumenty doby doplňují přesné popisky jednotlivých snímků a texty Karla Soukupa
Autor:Baar Vladimír
Osobní předání v Praze
PERFEKTNÍ STAV.
Rudolf Vrba Poddanství nové doby + Řád Assumptionistů. Vydal Kotrba v roce 1900.Cena
4500,-Kč pevná.