Krásná učebnice motocyklu a skútrů
Kategorie:
Veteráni
Prodám knihu viz foto. Kniha je ve velice pěkném stavu plná zajímavých informací. Cena 1200kc buď osobně nebo platba předem
Podobné inzeráty
Encyklopedie českých motocyklů od roku 1899 po současnost, CP Books Brno 2006, 160 stran, pevná vazba, výborný stav, nečtená - 600 Kč
Údržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa, Jiří Dočkal, Cpress Brno 2006, 4. aktualizované vydání, 270 stran, 268 názorných fotografií a nákresů, výborný stav, sešikmený hřbet - 400 Kč
Motocykl od A až do Z, Adolf Tůma, Hokr 1941, 3. doplněné a značně rozšířené vydání, 236 stran A5, popis konstrukce, udržování a oprav, s 305 obrázky, vzhledem ke stáří velmi dobrý stav, obálka dle foto, stránky čisté, vazba v pořádku - 400 Kč
Motocykly JAWA-ČZ 125, 150, 250, 350 – hlavní údaje, technický popis, montáž, poruchy a seřizování, provoz a údržbaJozíf, Kubíček, Pivrnec, Hruška, SNTL Praha 1957, stran 235 A5, výborný stav - 1500 Kč
Stadion, Jawa, ČZ, ESO, Manet, Velorex, atd. Učebnice řidiče malého motocyklu, motocyklu a skútru, technika motocyklů – motory, palivová soustava, zapalování, spojky, převodovky, podvozek, brzdy, kola, údržby, poruchy, jízda, 2. vydání 1963, 192 stran A5, velmi dobrý stav - 400 Kč
možné zaslání za 85 Kč balíkovnou nebo zásilkovnou nebo poštou
Unikátní motocykl vyrobený ve Výzkumném a Vývojovém závodě n.p.Jawa v Praze-Strašnicích(VVZ Jawa) v malé 30-ti kusové sérii pro potřeby Ministerstva vnitra 5.správa SNB(ochrana ústavních činitelů-doprovodná služba).Určený byl pro čestné doprovody u Hradní stráže v letech 1985-1990.Známé jsou například videa a fotografie těchto motocyklů při návštěvě Michaila Gorbačova v dubnu 1987 v Praze a Bratislavě.Po vyřazení ze služby u Hradní stráže v roce 1990 byly v podstatě ještě zánovní motocykly předány krajským útvarům dopravní služby Policie ČR.Po rozdělení Československa v roce 1993 zůstalo v ČR 15 těchto motocyklů dalších 15 na Slovensku.Postupně pak v letech 2000-2002 byli vyřazovány z majetku MV.
Na stavbu motocyklu byl použit rám Jawy 350-634 a rakouský soutěžní motor Rotax.
Motor: Výrobce ROTAX GMBH Austria,Typ 506 Enduro,zdvihový objem 504ccm,výkon 42k při 7000 ot/min,vrtání/zdvih 89x81mm.
Stav:Motocykl byl šetrně renovován v Praze-Strašnicích panem Křížkem před cca 6lety z důrazem na původnost a celkovou funkčnost.Tento motocyklový odborník motocykly tohoto typu velice dobře zná,právě on se totiž podílel v 80letech na vývoji a výrobě tohoto typu přímo ve VVZ n.p.Jawa v Praze-Strašnicích.Nikdo povolanější než on není.Motocykl byl vrácen do původního stavu tak jak jezdil u hradní stráže v 80.letech.Stav před renovací tzn.motocykl v barvách Policie ČR,stejně tak jako renovaci samotnou doložím fotografiemi.Motocykl je plně funkční a účastnil se v minulosti několika akcí a srazů převážně PČR a AČR.Několikrát byl vystavován přímo na Pražském hradě při Dni ozbrojených sil ve společnosti dalších motocyklů hradní stráže.Vše zdokumentová účely vystavení má tento motocykl i původní VB SPZ která samozřejmě není platná.
Původ a doklady:Předně je potřeba říci že se nejedná o žádnou repliku či plagiát či dodatečně upravený Rotax z anglického zastoupení Škoda GB v Norfolku(kde byli krátce v 80letech montovány podobné motocykly pro britský trh).Ale o prokazatelně autentický stroj 1 z 30-ti vyrobených. Původně používán na V.správě FMV(SNB)ČSSR.Používán byl jako doprovod vládních kolon především zahraničních delegací.Po roce 1990 předán krajskému útvaru dopravní služby Policie ČR v Praze.Po zhruba desetileté službě byl tento motocykl vyřazen z majetku Ministerstva vnitra ČR v lednu roku 2001.Jedná se o originální stroj toto doložím.Motocykly jsou známy pod jejich výrobními čísly a lidé kteří je vlastní o nich vzájemně ví.Mám k dispozici rozsáhlý archív motocyklů Jawa typu 825 Rotax,včetně fotografii všech jednotlivých motocyklů od výrobního čísla 000001 až po číslo 000030,jejich majitelů a a kontaktů na ně.Dále archivní technickou dokumentaci,jak typu 825,tak motoru Rotax(katalog ND, dílenskou příručku, atd) a archivní fotografie motocyklů a příslušníků SNB v dobových uniformách,videa.
Motocykl je bez TP.U policie byl používán na vyjímku ze zákona.Na veteránské doklady přihlásit lze.
Dohoda možná.
Prvotní kontakt prosím přes email.
Prodám. Ing. Milan Jozíf, JEZDÍM NA MOTOCYKLU A SKÚTRU, vydal NADAS v roce 1971 !!! Přebal UŘ unifikovaná řada Jawa 623 633. Vše, co potřebujete vědět o motocyklu a jízdě na něm. Pevná vazba, 228 stran, mírné opotřebení, něco ušpiněno či natrženo, celkově dobrý stav, foto. Jawa Bizon 623 633, Manet 100, BMW R 50/5 R 75/5. Tatran 125 řezy motoru, karburátoru, vidlic, spojky, elektrická schémata, rady nastavení, samočiné oddělené mazání oilmaster. Poslední foto není součástí prodeje, jen pro inspiraci.
Originál příručka dnes již hlavně pro veteránisty a příznivce značek jako jawa čz kývačka panelka prase skútr atd.
Prodám Čezetu 175 typ 501, tzv. "prase".
V původním stavu, s původním platným ČSSR technickým průkazem a původní malou okresní SPZtkou (stále stejnou od roku 1961...).
Je to ranné provedení (více otovrů v plechu sedla, sedlo bez výztuh, bez zadního madla, bez dorazů na špičky bot, s hodinami a dalšími specifickými prvky pro první série Čezet).
Je k němu i původní sada nářadí uchycená koženými řemínky v prostoru pod sedlem.
Skůtr Čezeta je kompletní, v původním stavu - včetně laku. Aktuálně jsou jeho chromované komponenty po novém chromu (řidítka, páky řazení a brzdy, zadní vajíčka/mřížky, kryt klaksonu), ještě nenamontované. Fotky v inzerátu jsou 4 roky staré, nyní tedy dočasně nepojízdný - komponenty nejsou namontovány, nebyl ještě čas...
Plexi jsem dokoupil ped šesti lety nové, držáky plexi jsou ale původní, první a málo vídané provedení (později se již dávaly jen známé držáky "drátěné" s plastovými šrouby).
Hodiny jsou fuknční, stejně jako zbytek motocyklu (když se tedy domontují ty nově nachrmované díly, viz. výše). Sedlo nemá originální potah. Technická kontrola t.č. propadlá (byla do r. 2019). Karoserie skútru již zažila lepší časy (jsou přítomny typické nedostatky jako malé prasklinky a pod.), ale jako celek je intaktní a nejvíce jsem si vždy cenil, že je v původní zelené barvě, která vydržela od prvního apríla 1.4. 1958, kdy skútr opustil brány českobudějovického závodu, až do dnešních dní. Byt s menšími lokálními retušemi. Ostudu ve sbírce či na srazech ale určitě neudělá, naopak v dnešních dnech je původních strojů stále méně a méně. O historické hodnotě pak ani nemluvím.
Důvod prodeje ? Skútr poslední tři roky jen stojí v garáži, nemám na něj čas. A myslím, že je to škoda. Rád jej prodám do dobrých rukou, nejlépe sběratele, který ocení jeho původní stav a dobové artefakty (techničák, spztku, návod k obsluze - raritní textové "prozatimní" vydání a seznam ND co je k motocyklu - nevím kolik takto zachovalých hodinářů v původním stavu a s původními doklady v ČR a SR ještě vůbec zůstalo...).
Prosím jen vážné zájemce. Děkuji