J.HORN-DÍVČÍ POLOAKT r.1936
Kategorie:
Umělecké předměty
-velký formát-poloakt dívky,5cm u okraje průřez-lze dat opravit u odbornika,obraz je z dedictví.
Podobné inzeráty
František Kupka
Nabízím bibliofilii z roku 1936 s dřevorytem Františka Kupky. Antoine Orliac Conquete de silence 1936. Vytištěno 255 výtisků, tento s číslem 114. Obálka na dvou místech natržená, slepená, jinak v pěkném stavu. Rozměr knihy cca 19x25cm, rozměr dřevorytu cca 14x10cm. Na dotazy rád odpovím.
Predám bromostriebornú fotografiu od významného českého fotografa prírody Herberta Thiela nar. 1936. Autorská pôvodná zväčšenina - vintage print ,, Les na Kralickém Sněžníku“, rok 1972. Na zadnej strane sú popisky autora a signovanie. Fotografia je na lesklom papieri vo veľkosti: 29 x 39cm / na foto možné odlesky/. Na pravej strane je asi 2cm natrhnutá.
Získané z galérie Chagall Ostrava.
Herbert Thiel (1936), patří k českým předním fotografům. Jeho fotografie nalezneme v obrazových publikacích o přírodě vedle jmen jako Rudolf Janda či Petr Helbich. Od poloviny 80. let začal fotografovat i v barvě a postupně přešel na kinofilmový formát. V současnosti používá digitální fotoaparát.
NABÍZÍM ORIGINÁL OBRAZ OD J. KOSEJKA Z ROKU 1936
Velmi dobrý stav
Malba na plátně
Signace autora
Originál dřevěný rám
Zn. Dohoda
Antonín Hála (1895-1952), Sláma na poli, olej na plátně v rámu, rozměr 74cm x 60cm (š x v), signováno. Cena 8.000,-Kč, sleva na 6.900,-Kč.
Hála Antonín, * 21.3.1895 Karlov, Kutná Hora (Kutná Hora), + 12.10.1952 Černovice, Brno (Brno-město) - akademický malíř, ilustrátor, grafik, žurnalista.
Studium - 1920 - 1926 Akademie výtvarných umění, Praha - nejoblibenější žák Maxe Švabinského, Kutná Hora - Černý Jaroslav.
Vystavoval například 1927/05/04 - 1927/05/26 Výstava školních prací bývalých žáků grafické speciálky prof. M. Švabinského (1910-1927), Topičův salon (1918-1936), Praha, 1928/05/26 - 1928/09 Akademie výtvarných umění v Praze - Výstava soudobé kultury československé v Brně 1928, Brněnské výstaviště, Brno (Brno-město), 1929/05/18 - 1929/06/09 Sdružení českých umělců grafiků Hollar: Jarní členská výstava, Topičův salon (1918-1936), Praha
Veřejnosti je poměrně málo známou uměleckou osobností. Na Ostravsku je vnímán spíše jen jako manžel slezské malířky, grafičky a sběratelky fokloru Heleny Salichové. Byl však velmi talentovaným grafikem a za nejlepšího umělce sociální grafiky ho považoval sám Max Švabinský.
Svůj talent promarnil v alkoholu. Pro dnešní generaci je on i jeho tvorba téměř neznámá. Občas se objeví některé z jeho děl na uměleckých aukcích. Od roku 1920 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze, byl oblíbeným žákem Maxe Švabinského. Již během studií se věnoval vedle krajinářských tématech i městu a jeho periferii.
Jeho dílo není nijak rozsáhlé, ale je zajímavé. Zejména Ostrava a její okolí ho inspirovala k mnohým dílům s průmyslovou krajinou a periferií průmyslu. Věnoval se také portrétu a figuře, s oblibou portrétoval svou studentskou lásku Helenu Salichovou. Salichová musela vztah před svými rodiči tajit, ale nakonec se v roce 1923 za Halu tajně vydala a po dokončení studií se společně přestěhovali do Polanky nad Odrou.
První světovou válku prožil na východní frontě, většinou v ruském zajetí. manželství nebylo šťastné, Hála hodně pil, téměř nebyl doma a pokud se k rodině vrátil, jeho pobyt končil hádkou a opětovným odchodem z domu. Na počátku třicátých let odešel Hála od rodiny definitivně a rozporuplné manželství skončilo rozvodem. Přestal se věnovat výtvarné práci a zcela propadl alkoholu. K tomu se postupně přidaly deprese a další psychické problémy. V roce 1934 ho soud zbavil svéprávnosti, o rok později to změnil na částečnou nesvéprávnost a byl pod kuratelou soudem stanoveného opatrovníka. V roce 1952 ve věku 57 let Antonín Hála zemřel v psychiatrické léčebně v Brně.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1962, Stehlíková Blanka, Sociální grafika žáků Švabinského školy, Nakladatelství československých výtvarných umělců, Praha,
1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (I. díl; A - K),
1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců,
1999, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 1999 (III. H),
2000, Vencl Slavomil , 5/ Tv
Prodám tuto zajímavou větší moc pěknou starožitnou ručně kolorovanou rytinu jako obraz,Přístav s Loděmi Plachetnicemi,patrně od známého anglického rytce,designéra,kartografa,Johna Pine(1690–1756),moc pěkný stav,zafixováno v rámu zdobeným sametem,zlaceným okrajem a mosaznými rohovými ozdobami s hlavami Poseidona,budovy mají malá okénka,rozměry 45 x 29cm,unikátní originální kousek a zajímavá starožitnost,v aukci by stál minimálně 15-20 tisíc,pouze osobní odběr,poštou neposílám,prosím pouze volat tel . John Pine (1690–1756) byl anglický designér, rytec a kartograf pozoruhodný svým uměleckým přínosem pro augustovský styl a newtonovské vědecké paradigma, které vzkvétalo během britského osvícenství.Pine zahájil svou kariéru jako učeň zlatník. Vyučil se také u francouzského rytce Bernard Picart (1673–1733), který byl spojován s hnutím popisovaným historičkou Margaret Jacobovou jako „radikální osvícenství“ Pine byl blízký přítel William Hogarth, který také zahájil svou kariéru jako rytec. Je pravděpodobné, že se jejich kariéra vzájemně posilovala, i když Pine zůstal hlavně v oblasti gravírování, zatímco Hogarth se stal slavným malířem. Hogarth maloval Pine několikrát; jednou, na jeho rytině z roku 1749 Brána Calais, zobrazující ho jako tlustého mnicha.Oba muži sloužili jako guvernéři Nemocnice Foundling, a oba byli Zednáři, sociální příslušnost, která byla také prostředkem marketingu jejich talentů. Pine byl členem lóže, která se setkala v Horn Tavern ve Westminsteru a spojila se s dalšími lóžemi, aby vytvořila Grand Lodge v roce 1717.
Borovice vyryla průčelí z roku 1 Konstituce svobodných zednářů, což povýšilo jeho postavení umělce a zajistilo jeho pozici hlavního rytce Grand Lodge. Následná práce pro Velkou lóži zahrnovala každoroční ryté seznamy členských lóží, které poskytovaly podrobnosti o čase a místě jejich setkání. Tyto rytiny obsahovaly miniaturní cedule pro každou lóži symbolizující místo jejich setkání, obvykle tavernu. Pineova práce je podstatnou součástí záznamu raného zednářství.
V roce 1731 Pine pracoval s James Oglethorpe a Správci pro založení kolonie Gruzie v Americe na první koncepční mapě kolonie, ilustrující mnoho jejích konstrukčních principů. Možná připravil podrobnější plán města Savannah, jejíž zdroj zůstává pro urbanisty zajímavou záhadou (viz Oglethorpeův plán ) Pineovy úspěchy byly uznány v roce 1743, kdy se stal Rytcem pečeti a pečetí Jeho Veličenstva a následně Bluemantle Pursuivant of Arms in Ordinary.
Jeho syn, Robert Edge Pine (1730–1788), se stal významným malířem portrétů konce 18. století v Anglii i Americe. Namaloval Jiří II a slavný herec David Garrick před emigrací do Ameriky, kde namaloval Washington a další postavy revoluční éry. Další syn Simon se stal malířem miniatur v Bathu. Pineova dcera Charlotte se provdala za malíře Alexander Cozens.