Dobový článek o motocyklu Penta 125 Torete
Kategorie:
Veteráni
Prodám dobový článek o motocyklu Penta Torete, pouze samotný článek viz foto. Možné zaslání poštou.
Podobné inzeráty
Prodám Fantic Caballero 50ccm r.v. 1973, 6 rychlostí.
Vše funkční, jede jako drak, perfektní na blbnutí. 1800EUR Nebo nabídněte.
Yamaha yz f 80,85,125,250,450
Wr 250,450
Kawasaki kx f 80,85,125,250,450
Suzuki rm 80,85,125,250 rmz 250,450
Honda crf 250,450
Ktm sx 85,125,250,350,450
Ktm exc 125,200,250,300,350,360,380,450,500
Husqvarna 410,450,510,610 sm
Husaberg fe 550 450 Fe 390
Gasgas ec 300
Yamaha dt 80, dt 125
Suzuki dr-Z 400
Tm en
ktm exc 300
ktm exc 380
ktm exc 450
pitbike
KTM sxf 450 crf cr-f Honda motocross motokros Suzuki rm-z sx450f SX450F SX 450f SX-f 450 Yamaha yzf 450
KTM FAKTORY, KAWASAKI, HONDA, SUZUKI, YAMAHA, HUSQVARNA, GAS GAS, VOR, HUSABERG,TM, RACING TEAM, ENDURO,APRILIA, YZ, RM , CR, SX, XC, KX, EXC, SX-F, KX-F, YZ-F, RM-F, CR-F, EXC-F, XC-F,MOTORKY, PRO CIRCUIT, KUBATURA, KUBATURY 50, 85, 65, 125, 150, 200, 250, 350, 450, 480, 500, 525, 530, XT, DT, RMZ, O´NEAL, FOX, SHIFT, FLY, KENNY,SHOT, SADE, ACERBIS, LS2, UFO PLAST,SIDI,STARS,Enduro Yamaha Husqwarna Husaberg Honda Kawasaki Suzuki
YZ YZF WR 125 250 400 450
KTM SX SXF EXC LC4 LC8 125 200 250 300 350 360 450 500 520 525 530 600 620 640 660 690 950 990
ktm exc, excf, sx,sxf, exc 125, exc 250, excf 350, exc-f 450, excf 450, exc 300, sx 250, sx 125, sxf 250, sxf 350, sx-f 350, sx-f 450Suzuki RM 125, RM 250, RMZ 250, RMZ 450, RMX 450,
Kawasaki KX 125, KX 250, KXF 250, KXF 450,
KTM SX 125, SX 250, EXC 125, EXC 250, EXC 450, SX-F 250, SX-F 350, SX-F 450, XC-F 350,smr
Honda CR 125, CR 250, CRF 250, CRF 450, CRF 450 X HM
Yamaha YZ 125, YZ 250, YZF 250, 450, WR 250, YZ 426,
Husqvarna CR, Te,Tc125, 250 WR 125, 250, 300,
Husaberg, Tm,cross,ktm,450,500
Honda MTX 80,125, Yamaha dt 80,125,200, , kx85 ,yz85,rm80 85, yz80 cr80 Honda CR80 / CR85 / CR125 / CR250 / CR500 1990-2007 Honda CRF150F / CRF230F 2003-2016 Honda CRF230L / M 2008-2016 Honda CRF150R / CRF250R / CRF250X / CRF450R / CRF450X 2002-2016 Honda XR250 / XR400 / XR600 1996-2004 Honda XR650R 2000-2007 Kawasaki KX65 / 80/85/100/125/250/500 1995-2016
ktm , husqvarna, Honda, Kawasaki , Suzuki, Yamaha ,gasgas, husaberg , beta,
Sxf,sx,exc,te,tc,Yzf,yz,wr,kxf,Kx,Rmz,rm,Crf,cr,Fe,
85,125,150,250,200,300,350,380,400,410,450,500,510,610,550,650
Unikátní motocykl vyrobený ve Výzkumném a Vývojovém závodě n.p.Jawa v Praze-Strašnicích(VVZ Jawa) v malé 30-ti kusové sérii pro potřeby Ministerstva vnitra 5.správa SNB(ochrana ústavních činitelů-doprovodná služba).Určený byl pro čestné doprovody u Hradní stráže v letech 1985-1990.Známé jsou například videa a fotografie těchto motocyklů při návštěvě Michaila Gorbačova v dubnu 1987 v Praze a Bratislavě.Po vyřazení ze služby u Hradní stráže v roce 1990 byly v podstatě ještě zánovní motocykly předány krajským útvarům dopravní služby Policie ČR.Po rozdělení Československa v roce 1993 zůstalo v ČR 15 těchto motocyklů dalších 15 na Slovensku.Postupně pak v letech 2000-2002 byli vyřazovány z majetku MV.
Na stavbu motocyklu byl použit rám Jawy 350-634 a rakouský soutěžní motor Rotax.
Motor: Výrobce ROTAX GMBH Austria,Typ 506 Enduro,zdvihový objem 504ccm,výkon 42k při 7000 ot/min,vrtání/zdvih 89x81mm.
Stav:Motocykl byl šetrně renovován v Praze-Strašnicích panem Křížkem před cca 6lety z důrazem na původnost a celkovou funkčnost.Tento motocyklový odborník motocykly tohoto typu velice dobře zná,právě on se totiž podílel v 80letech na vývoji a výrobě tohoto typu přímo ve VVZ n.p.Jawa v Praze-Strašnicích.Nikdo povolanější než on není.Motocykl byl vrácen do původního stavu tak jak jezdil u hradní stráže v 80.letech.Stav před renovací tzn.motocykl v barvách Policie ČR,stejně tak jako renovaci samotnou doložím fotografiemi.Motocykl je plně funkční a účastnil se v minulosti několika akcí a srazů převážně PČR a AČR.Několikrát byl vystavován přímo na Pražském hradě při Dni ozbrojených sil ve společnosti dalších motocyklů hradní stráže.Vše zdokumentová účely vystavení má tento motocykl i původní VB SPZ která samozřejmě není platná.
Původ a doklady:Předně je potřeba říci že se nejedná o žádnou repliku či plagiát či dodatečně upravený Rotax z anglického zastoupení Škoda GB v Norfolku(kde byli krátce v 80letech montovány podobné motocykly pro britský trh).Ale o prokazatelně autentický stroj 1 z 30-ti vyrobených. Původně používán na V.správě FMV(SNB)ČSSR.Používán byl jako doprovod vládních kolon především zahraničních delegací.Po roce 1990 předán krajskému útvaru dopravní služby Policie ČR v Praze.Po zhruba desetileté službě byl tento motocykl vyřazen z majetku Ministerstva vnitra ČR v lednu roku 2001.Jedná se o originální stroj toto doložím.Motocykly jsou známy pod jejich výrobními čísly a lidé kteří je vlastní o nich vzájemně ví.Mám k dispozici rozsáhlý archív motocyklů Jawa typu 825 Rotax,včetně fotografii všech jednotlivých motocyklů od výrobního čísla 000001 až po číslo 000030,jejich majitelů a a kontaktů na ně.Dále archivní technickou dokumentaci,jak typu 825,tak motoru Rotax(katalog ND, dílenskou příručku, atd) a archivní fotografie motocyklů a příslušníků SNB v dobových uniformách,videa.
Motocykl je bez TP.U policie byl používán na vyjímku ze zákona.Na veteránské doklady přihlásit lze.
Dohoda možná.
Prvotní kontakt prosím přes email.
Encyklopedie českých motocyklů od roku 1899 po současnost, CP Books Brno 2006, 160 stran, pevná vazba, výborný stav, nečtená - 600 Kč
Údržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa, Jiří Dočkal, Cpress Brno 2006, 4. aktualizované vydání, 270 stran, 268 názorných fotografií a nákresů, výborný stav, sešikmený hřbet - 400 Kč
Motocykl od A až do Z, Adolf Tůma, Hokr 1941, 3. doplněné a značně rozšířené vydání, 236 stran A5, popis konstrukce, udržování a oprav, s 305 obrázky, vzhledem ke stáří velmi dobrý stav, obálka dle foto, stránky čisté, vazba v pořádku - 400 Kč
Motocykly JAWA-ČZ 125, 150, 250, 350 – hlavní údaje, technický popis, montáž, poruchy a seřizování, provoz a údržbaJozíf, Kubíček, Pivrnec, Hruška, SNTL Praha 1957, stran 235 A5, výborný stav - 1500 Kč
Stadion, Jawa, ČZ, ESO, Manet, Velorex, atd. Učebnice řidiče malého motocyklu, motocyklu a skútru, technika motocyklů – motory, palivová soustava, zapalování, spojky, převodovky, podvozek, brzdy, kola, údržby, poruchy, jízda, 2. vydání 1963, 192 stran A5, velmi dobrý stav - 400 Kč
možné zaslání za 85 Kč balíkovnou nebo zásilkovnou nebo poštou
Dobrý den,koupím zadní kyvnou vidlici,motor na ČZ 125/519 nebo Penta.Koupím i ostatní díly na tyto moto. Děkuji za jakoukoliv nabídku
Matchless G3L 350, r.v. 1951, úprava Dorino Serafini (Itálie). Motocykl bez dokladů (pouze kopie původního TP). Plně funkční, po velkém oživovacím servisu po dlouhém odstavení. Celková rozborka motoru spojená s revizí všech dílů, nové tlakové trubičky oleje, ložiska převodovky, opravené zapalování, elektroinstalace, lakování nádrže a bočních tabulek a spousta dalších potřebných "drobností". Jedná se o velice zajímavý kus motocyklové historie. Za konstrukcí motocyklu stojí slavný italský závodník Dorino Serafini (mimo jiné také jezdec Formule 1 na Ferrari - viz Italové použili výborný motor Matchless a základ rámu a postavili dobový sportovní motocykl, který byl hojně využíván nejen pro sportovní jízdu, ale také pro závody. Mezi konkurencí zaujal zejména specifickou konstrukcí odpružení zadního kola inspirovaného Gilerou. Každý motocykl byl částečně originálem, jelikož finish provedení byl dán požadavky zákazníka (karburace, řidítka, výfukový systém atd..) Motocykly dle kontrukčních plánů Serafiniho vznikaly především v dílnách ARMA Milano (dovozce motocyklů Matchless pro Itálii) a také v dílně Vaschetto Torino. Motocyklů Matchless Serafini se dochovalo naprosté minimum, série z Turína (tento motocykl) prakticky vůbec. Jedná se o podobný obchodní model, který do dnešních dnů využívá věhlasná Bimota, tedy pohonná jednotka prověřeného a kvalitního výrobce zastavěná do italského podvozku.